About Me

My photo
aku? belom kawin. tak official lagi 20. 19 lagi ohkey. jadi kalau nak ngorat. tunggu 20 *pfffttt haha. korang kalo nak baca. must kept in mind, i don have ilmu to share. sorry, ni diary-like je. apepon tq :)

Sunday, February 3, 2013

memori, blue or green?

for me, its always colourful. ada masa kita jatuh terjelepok kerana memori. tapi aku bersyukur. selama 20 tahun ini. aku cepat menjadi dewasa.

aku mengaku "masa dahulu" itu pahit. bila mengingati kembali setiap memori yang ada, ia credit kepada aku. bagaimana belajar cara hidup jika bukan dari perkara yang berlaku di sekeliling kita? ibu bapa, kawan2, malah strangers.

cuma malam ni, terkilan. im singing blues* hehe. sekarang.


Terkadang bergoyang,
Dikocak arus,
Terkadang bercita-cita,
Menghentikan putaran jam bahagia
Antara kita berdua,
Aku yang paling banyak bicara
Bicara hati dan perasaan
Darah itu berjalan membahagi rasa
Lalu mengecas anasir kuning di minda
Hah, dimana kotak janji rahsia?
Sudah lupa wahai si pemegang cinta?
Mengakulah,
Secupak tidak pernah mengenyangkan jiwa
Secebis tidak pernah memuaskan raga
Didalam kamus remaja,
Jarak bermakna terpisah
Ruang dan masa.
Mungkin seketul bahagia itu
Belum lagi milik kita.
Selagi tidak diisytiharkan darurat
Tunggulah dewasa
Melalui penyatuan yang sarih
Samada di dunia ini atau yang kekal disana. 

*first time bawak keluar satu lolipop kat atas. hihi. biarlah. untuk korang yg baca. hee. nak copy bole. tp sila kredit kan padaku. Dr. Tee Jay

aku mintak maaf pada sesiapa yang aku lukakan hatinya. *siyes ni T_T

i mintak maaf pada you, you, you yang :
-dulunya we talked bout future. but now, we seperated to diff world
-dulunya cried bcos of me
-dulunya we kept promises, but im the one who broke it.
-dulunya i asked you to stay, but im the one who back off
-dulunya berkorban utk i, but now im still doin nothing to u
-dulunya did so much for my bday, but im don remember yours
-dulunya we're so close, but now, cant count the distances anymore
-dulunya u showed so much love, but i never replied
-dulunya take care of me, but i rarely call u
-dulunya cium i, but i forgot n ego to cium your tangan

i missed those people, i feel wanna run to them n hug them. tell them im sorry. its not that all people around me. but the one that miss pandang. thank you for all of the colourful memories. ;(

im officially not talk about boys only yeah. i tuju pada nenek i, mak sdara i, pak sdara i, datuk i, adik2 i, parents i, kawan2 i, :(

n the one that got away.

in another life, i will be your girl. muah, see u again. :)

No comments: