About Me

My photo
aku? belom kawin. tak official lagi 20. 19 lagi ohkey. jadi kalau nak ngorat. tunggu 20 *pfffttt haha. korang kalo nak baca. must kept in mind, i don have ilmu to share. sorry, ni diary-like je. apepon tq :)

Thursday, February 14, 2013

masalah!

aku satu lagi masalah dari dulu sampai sekarang, selalu salah anggap somtin. haha

misalnya salah faham soalan,

A : trah, makan tak lagi?
aku : tadi ade nasi lemak, pastu tengok tinggal karipap je

aku selalu tak menjawab soalan. bengap2 comel aku ni, hahahahha :P

ade gak cmni

A : eh, dah jawab soalan tu tak susah kan?
aku : ko jangan tanya aku, aku tak sampai lagi situ
A : aku tanya rumet ko ah, bukan ko
aku : *saat ni aku dah jadi landak, tunggu masa je nak pancut bom kat kepala budak ni. "dah tu kenapa ko anta mesej kat aku?" tp dalam hati jela, geram tak terkira. nak cakap baiknya aku, tahan je marah tu lam perot. slow2 aku jawab. oh, dia dah jawab, jawapan dia A. =="

case ni, boleh dikira, aku tak berapa bengap, tapi orang tu lah yang makan pengat.

case lain

A : ok, boleh bagi sebab kenapa pokok ni kering? adakah sebab kekurangan air atau cahaya? apa hipotesis awak?
aku : baru je beli ni cikgu

sebenanya aku anak murid einstein, hahahahhaha. ok. wekkk,


aku sebenanye tak boleh orang yang miang, garang dan serious tanya ape2 kat aku. tapi kalau strangers yang comel2 kiut2 gitu, aku boleh go go sikit, hahhaha

memang automatiknya, aku jadi takot dan senyap.

and kalau dalam kelas, waktu orang semangat2 nak jawab soalan,  aku ade mood tersendiri, kalau aku takmo join soalan2 waktu tu, memang cikgu silap ah pilih aku suh jawab soalan, haha, memang diam membatu. haha

tapi kalau aku tak rasa pressure dalam kelas, aku memang menggila dengan hebatnya, masa ni, sifat pemalu aku tak tau g mana dah. 

seriously, aku suka buat orang ketawa, untuk orang yang aku anggap macam adik2 dalam hati aku. *ceyyy hati, hahaha. contoh2nya besties aku, jrang2 jumpa kan sekarang, aku akan melawok sampai tak boleh kawal stereng kereta dah. untuk yang aku kenal dengan mereka, aku tau apa mereka suka, macam mana mereka akan ketawa, memang senang nak kawal. 

if aku tak bape kenal and berada dalam group yang banyak propaganda, aku orang first akan say no. aku letih nau hidup bergroup. ok wait, jangan salah faham, kalau usrah tu, memang feveret dr sekolah, ke hulu kehilir cakap kau, tp kalau group yang dinamakan dan dipaksa masuk ini. memang aku hadiahkan lirikan mata jela, aku malas nak cakap. kalau ada pape, aku tak bercakap. dari sekolah lagi. aku seorang yang berani cakap no. 

aku dapat dari sape lah sikap ni, ayah aku kata dapat dari dia. aku ni memang cepat je berang. tapi aku tak mudah tunjuk keberangan aku. mak aku sentiasa pesan. "kena belajar sabar" BELAJAR okay. paham idok. jangan duk buat muka bengap. hahahha. muah.

kalau group yang aku hesitate lagi. aku buat2 malu dan tak bercakap ah. aku cam. "nanti lu ah, " hahahahaha. sebab nak tgk je ape n macamana dyeorang tu, aku takdeah boikot, hishh. korang ni. 

ayah aku bila dia perasan aku perangai cam dia, dia terus cakap. "hang ni macam aku" *tp dlm bahasa terengganu ah, hahaha.  aku memang suka BERCAKAP. tersangat open orangnya. aku suka berfikir, suka saikologi things ni. tanya lah mak aku, nenek aku, ayah aku. aku suka melebur idea2 aku, dan memateri ayat2 di fikiran mereka. *sastera KH, ko takyah nak berkerut sgt, hahahaha

adik2 aku hanya dapat 50%, 20%, seterusnya 10% warisan bercakap itu. sangatlah kurang bercakap. tapi aku mudah kenal mereka. so aku tau caman nak buat mereka bercakap dengan aku, nenek aku kata. adik2 aku tak mcm aku. yelah aku sorang je huduh *sedih plak dah. haha. hey, i tak de penah sedih2 sebab huduh sikit dr orang lain. aku bahagia je. thank u Allah. hehe. maksud nenek adik2 lain tak byk cakap cm aku lah, :P

kalau roomate aku pulak, dia takot dekat aku. sebab aku cam kenal dia. aku boleh bagitau camana dia. ape dia fikir kalau dia buat itu, buat ini, satu lagi, entah mana aku dapat, aku cepat sangat cop seseorang itu dengan perkara negatif dan aku cepat dapat tau sorang tu, kalau dia hidup dengan aku.melalui lenggok2 dia berjalan dan bercakap dan seterusnya bergelak ketawa. tapi aku tak akan share dgn roomate aku or kawan aku terus if i have negative thoughts about someone, *terenglish la pulak XD. aku pendam dulu. pastu bila tiba saatnya menda yang aku cop tu terbukti, haaa, pandai la aku cakap kat dia aku relate semua yang aku penah cop dulu. rumet aku sangat kiut2 tak bersalah orangnya. haha. lembut gila nak habaq mai, hihihihi. dia single, kalau bekenan, sila ambil nombo. 

kebelakangan ni aku stress skit, aku dah lama tak menulis, maknanya aku dah lama tak luah perasaan. kalau orang lain, kalau stress, mengemas, bercuti dan melayan suami. kahkah. kalau aku, aku suka memasak. memasak ni theraphy. yela tiap orang lain, kalau org lain, memasak ni buat makin stress lagi ade. yela pikir ~harini nak guna bawang beso ke kecik ke merah ke hijo n!!!!!!???? . begitu ekau, haaaa. hahaha

so terjadilah pavlova dan red velvet. pada aku, tak berapa sesuai sgt menda ni dengan jiwa aku, yela, duk dengar, tengok, orang duk sibuk sgt pasal mende ni. pada aku, aku sangat sesuai ngn nasik, cheese,  keropok leko goreng, dan kuih2 tradisional. donut lagi bes. tak mengambil hati aku lah pavlova semua, tak bangga pun dapat buat. malas nak post gamba. sebab comel sgt i buat . gittew, ahahahhaa *phooyooo.

panjang aku menulis eh, baru scroll, maaf korang, huahuahua. jumpa lagi. satu g , aku nak berambus dah dari rumah minggu depan . huwaaa, sedih. takpela, demi masa yang diperuntukkan Allah kepada aku, itu tanggungjawab aku. doakan aku ye semua, supaya aku cepat sihat. :( byebye. ops. bagi ikan aku makan. kedekut taik idung manis! huh





No comments: